Relacja z II Sesji Rady Miejskiej w Zawadzkiem z 13.05.2024

Relacja z II Sesji Rady Miejskiej z dnia 13 maja 2024. Po uroczystej sesji inaugurującej kadencję Nowej Rady Miejskiej jak i urzędowanie Nowego Burmistrza w trakcie których złożyli oni swoje ślubowania nastał czas na kolejną Sesję, na której dokonał się podział stanowisk. Sądząc po układzie sił w Radzie oraz po wzajemnych sympatiach można było odczuć, że wszystko jest już poustawiane. Spodziewać się można było jednomyślności w kolejnych głosowaniach aprobujących wniesione propozycje.  

Na początku przegłosowano sprawy organizacyjne jak przyjęcie porządku obrad, zatwierdzenie protokołu powstałego po I Sesji Rady Miejskiej z dnia 6 maja 2024.  

W kolejnym etapie wybrano Sekretarza Obrad obecnej sesji którym został wybrany Pan Bartosz Pamuła i przystąpiono do zgłaszania i zatwierdzania składu osobowego poszczególnych komisji działających w Radzie Miejskiej.  

Oto jak przedstawiają się składy osobowe poszczególnych komisji Rady Miejskiej obecnej kadencji: 

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Paweł Małecki – Przewodniczący Komisji
  2. Monika Meinhardt
  3. Maciej Kaczmarzyk
  4. Piotr Maisel
  5. Hubert Hatlapa

Komisja Budżetowo-Gospodarcza Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Monika Meinhardt – Przewodnicząca Komisji
  2. Robert Kafarski
  3. Paweł Małecki
  4. Jakub Orłowski
  5. Daniel Krawiec
  6. Bartosz Pamuła

Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Sybilla Czech – Przewodnicząca Komisji
  2. Izabela Cukier
  3. Marek Słodkowski
  4. Izabela Morys
  5. Daniel Krawiec

Komisja Samorządności i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Marek Słodkowski – Przewodniczący Komisji
  2. Jakub Orłowski
  3. Hubert Hatlapa
  4. Izabela Morys
  5. Maciej Kaczmarzyk

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Robert Kafarski – Przewodniczący Komisji
  2. Piotr Maisel
  3. Bartosz Pamuła
  4. Izabela Cukier
  5. Sybilla Czech

W między czasie w punkcie 7 sesji nadszedł czas na sprawy związane z poniekąd z budżetem i wyznaczono i powołano wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Zawadzkiem do wykonywania czynności polegających na zleceniu wyjazdu służbowego dla przewodniczącego Rady Miejskiej w Zawadzkiem oraz określenia stawek dla radnych za używanie pojazdów niebędących własnością gminy dla celów służbowych, uchwała w tej sprawie dostępna jest pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23344/uchwala-nr-ii-3-2024-w-sprawie-wyznaczenia-wiceprzewodniczacego-rm-w-zawadzkiem-do-wykonywania-czynnosci-polegajacych-na-zleceniu-wyjazdu-sluzbowego-dla-przewodniczacego-rm-oraz-okreslenia-stwek-dla-radnych.pdf. Kolejne sprawy związane z budżetem poruszono od punktu 20 sesji w którym to podjęto uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrzowi Zawadzkiego na poziomie 19.367,50 zł brutto a dodatkowo przysługują mu: nagroda jubileuszowa, dodatkowe wynagrodzenie roczne i odprawy. Szczegóły dotyczące tej kwestii znajdą Państwo w Uchwale Rady Miejskiej pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23350/uchwala-nr-ii-9-2024-w-sprawie-ustalenia-wynagrodzenia-burmistrza-zawadzkiego.pdf. W punkcie 21 złożono propozycję dotyczącą zmian struktury wydatków budżetowych przyjęto więc uchwałę o zmianie uchwały budżetowej dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23351/uchwala-nr-ii-10-2024-o-zmianie-uchwaly-budzetowej-na-2024-r.pdf a w punkcie 22 podjęto uchwałę o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024-2034,  dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23352/uchwala-nr-ii-11-2024-w-sprawie-zmiany-wieloletniej-prognozy-finansowej-na-lata-2024-2034.pdf. W punkcie 23 podjęto uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających gminie Zawadzkie oraz jej jednostkom organizacyjnym, określenia warunków dopuszczalności pomocy publicznej oraz wskazania organów uprawnionych do udzielania ulg, dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23353/uchwala-nr-ii-12-2024-o-zmianie-uchwaly-w-sprawie-okreslenia-szczegolowych-zasad-sposobu-i-trybu-udzielania-ulg-w-splacie-naleznosci-pienieznych-o-charakterze-cywilnoprawnym-przypadajacych-gminie-zawadfzkie.pdf.

Podczas tejże sesji Radny Jakub Orłowski zadał w punkcie 5 porządku obrad pytania o składowanie odpadów budowlanych na działkach 1913 i 1911 z prośbą o sprawdzenie czy odbywa się to zgodnie z prawem oraz czy nie zagraża środowisku, przy okazji wożenia tych odpadów został zniszczony asfalt na ulicy Tuwima. Druga sprawa to uprzątnięcie drogi 901 po zimie oraz naprawa wielu dziur w nawierzchni, w drodze 426 przed przejazdem kolejowym za rondem droga się zapada i trzeba by też coś z tym zrobić, prosił, aby zgłosić sprawę do ZDW. Na następnej sesji, jeżeli nic się w tych tematach nie ruszy, złoży pisemny wniosek. Co dalej w tej sprawie się wydarzy będziemy Państwa o tym informować.

Całą sesję II kadencji 2024-2029 mogą Państwo zobaczyć na stronie firmy obsługującej transmisję dla Urzędu Miejskiego pod linkiem: https://www.panolive.eu/live/player_arch.html?as=1&ps=1&s=0&w=0&u=gmina_zawadzkie&mi=6428&m=&g=0. Pozostałe przyjęte uchwały znajdą Państwo pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/4593/uchwaly-rady-miejskiej-rok-2024.html.