OGŁOSZENIE o debacie nad raportem o stanie gminy

Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie poparte podpisami: – w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Debata nad raportem o stanie gminy odbędzie się na sesji Rady Miejskiej w Zawadzkiem w dniu 24 czerwca 2024 r. Sesja odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Zawadzkiem, ul. Dębowa 13. Zgłoszenia mieszkańców będą przyjmowane do dnia 21 czerwca 2024 r. w Urzędzie Miejskim w Zawadzkiem, w godzinach pracy urzędu. Zgłoszenie udziału w debacie oraz raport dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.zawadzkie.pl w zakładce Raporty o stanie gminy pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23427/zgloszenie-do-udzialu-w-debacie-nad-raportem-o-stanie-gminy-zawadzkie-za-2023-r.rtf. Treść Raportu znajduje się pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23416/raport-o-stanie-gminy-za-2023-rok.pdf a suplement do niego pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23417/suplement-do-raportu-o-stanie-gminy-za-2023.pdf 

III Sesja Rady Miejskiej w Zawadzkiem – 24.06.2024

W dniu 24 czerwca 2024 r. o godz. 15.00 w Sali narad Urzędu Miejskiego w Zawadzkiem odbędzie się III Sesja Rady Miejskiej . Obrady będą transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Państwo będą je mogli zobaczyć pod linkiem: https://zawadzkie.pl/1469/transmisja-z-obrad-rady-miejskiej-w-zawadzkiem.html. Poniżej porządek obrad na podstawie zawiadomienia o sesji.

Porządek obrad:

      I. Sprawy regulaminowe:

    1. Otwarcie Sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
    2. Przyjęcie porządku obrad Sesji.
    3. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 13 maja 2024 r.

       II. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy Zawadzkie za rok 2023, przedstawionego przez Burmistrza Zawadzkiego.

       III. Debata nad raportem o stanie gminy Zawadzkie za rok 2023.

       IV.  Podjęcie uchwał:

    1. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Zawadzkiego wotum zaufania;
    2. w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu gminy Zawadzkie za 2023 r.;
    3. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2023 r.;
    4. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Zawadzkiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Zawadzkie za 2023 r.;
    5. w sprawie przyjęcia planu sesji Rady Miejskiej w Zawadzkiem na 2024 r.;
    6. w sprawie przyjęcia planów pracy komisji problemowych Rady Miejskiej w Zawadzkiem na 2024 r.;
    7. o zmianie uchwały w sprawie diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych Rady Miejskiej w Zawadzkiem;
    8. o zmianie uchwały budżetowej na 2024 rok;
    9. o zmianie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach prowadzonych przez gminę Zawadzkie;
    10. w sprawie powierzenia reprezentowania gminy Zawadzkie w razie nieobecności Burmistrza Zawadzkiego w posiedzeniu Zgromadzenia Związku Międzygminnego „Czysty Region”;
    11. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gminnej, której wartość przekracza 200.000 zł;
    12. w sprawie przyjęcia Koncepcji Smart Village „Żędowice – wieś przyszłości  na lata 2024 – 2030;
    13. w sprawie przyjęcia Koncepcji Smart Village „Kielcza – wieś przyszłości” na lata 2024-2030;
    14. w sprawie współdziałania na rzecz przygotowania i realizacji projektu partnerskiego pn. „Nie-sami-Dzielni-rozwój usług społecznych oraz wspierających osoby niesamodzielne – III edycja”
    15. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024 – 2034;

       V. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Burmistrza Zawadzkiego, Przewodniczącego Rady Miejskiej, Przewodniczących Komisji i Radnych.

       VI. Interpelacje i zapytania radnych.

       VII. Sprawy różne i organizacyjne.

       VIII. Przyjęcie Protokołu Komisji Uchwał i Wniosków.

       IX. Zakończenie obrad Sesji.     

Na sesji Rady Miejskiej w Zawadzkiem w dniu 24 czerwca 2024  r. odbędzie się debata nad raportem o stanie gminy Zawadzkie za 2023 rok. Zgłoszenia mieszkańców są przyjmowane w Urzędzie Miejskim w Zawadzkiem,  ul. Dębowa 13, do dnia 21 czerwca 2024 r. w godzinach pracy urzędu.
Zgłoszenie udziału w debacie oraz raport dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej  www.bip.zawadzkie.pl w zakładce Raporty o stanie gminy pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23427/zgloszenie-do-udzialu-w-debacie-nad-raportem-o-stanie-gminy-zawadzkie-za-2023-r.rtf
Treść raportu dostępna jest poniżej pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23416/raport-o-stanie-gminy-za-2023-rok.pdf a suplement do niego pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23417/suplement-do-raportu-o-stanie-gminy-za-2023.pdf

Relacja z II Sesji Rady Miejskiej w Zawadzkiem z 13.05.2024

Relacja z II Sesji Rady Miejskiej z dnia 13 maja 2024. Po uroczystej sesji inaugurującej kadencję Nowej Rady Miejskiej jak i urzędowanie Nowego Burmistrza w trakcie których złożyli oni swoje ślubowania nastał czas na kolejną Sesję, na której dokonał się podział stanowisk. Sądząc po układzie sił w Radzie oraz po wzajemnych sympatiach można było odczuć, że wszystko jest już poustawiane. Spodziewać się można było jednomyślności w kolejnych głosowaniach aprobujących wniesione propozycje.  

Na początku przegłosowano sprawy organizacyjne jak przyjęcie porządku obrad, zatwierdzenie protokołu powstałego po I Sesji Rady Miejskiej z dnia 6 maja 2024.  

W kolejnym etapie wybrano Sekretarza Obrad obecnej sesji którym został wybrany Pan Bartosz Pamuła i przystąpiono do zgłaszania i zatwierdzania składu osobowego poszczególnych komisji działających w Radzie Miejskiej.  

Oto jak przedstawiają się składy osobowe poszczególnych komisji Rady Miejskiej obecnej kadencji: 

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Paweł Małecki – Przewodniczący Komisji
  2. Monika Meinhardt
  3. Maciej Kaczmarzyk
  4. Piotr Maisel
  5. Hubert Hatlapa

Komisja Budżetowo-Gospodarcza Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Monika Meinhardt – Przewodnicząca Komisji
  2. Robert Kafarski
  3. Paweł Małecki
  4. Jakub Orłowski
  5. Daniel Krawiec
  6. Bartosz Pamuła

Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Sybilla Czech – Przewodnicząca Komisji
  2. Izabela Cukier
  3. Marek Słodkowski
  4. Izabela Morys
  5. Daniel Krawiec

Komisja Samorządności i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Marek Słodkowski – Przewodniczący Komisji
  2. Jakub Orłowski
  3. Hubert Hatlapa
  4. Izabela Morys
  5. Maciej Kaczmarzyk

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Zawadzkiem 

  1. Robert Kafarski – Przewodniczący Komisji
  2. Piotr Maisel
  3. Bartosz Pamuła
  4. Izabela Cukier
  5. Sybilla Czech

W między czasie w punkcie 7 sesji nadszedł czas na sprawy związane z poniekąd z budżetem i wyznaczono i powołano wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Zawadzkiem do wykonywania czynności polegających na zleceniu wyjazdu służbowego dla przewodniczącego Rady Miejskiej w Zawadzkiem oraz określenia stawek dla radnych za używanie pojazdów niebędących własnością gminy dla celów służbowych, uchwała w tej sprawie dostępna jest pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23344/uchwala-nr-ii-3-2024-w-sprawie-wyznaczenia-wiceprzewodniczacego-rm-w-zawadzkiem-do-wykonywania-czynnosci-polegajacych-na-zleceniu-wyjazdu-sluzbowego-dla-przewodniczacego-rm-oraz-okreslenia-stwek-dla-radnych.pdf. Kolejne sprawy związane z budżetem poruszono od punktu 20 sesji w którym to podjęto uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrzowi Zawadzkiego na poziomie 19.367,50 zł brutto a dodatkowo przysługują mu: nagroda jubileuszowa, dodatkowe wynagrodzenie roczne i odprawy. Szczegóły dotyczące tej kwestii znajdą Państwo w Uchwale Rady Miejskiej pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23350/uchwala-nr-ii-9-2024-w-sprawie-ustalenia-wynagrodzenia-burmistrza-zawadzkiego.pdf. W punkcie 21 złożono propozycję dotyczącą zmian struktury wydatków budżetowych przyjęto więc uchwałę o zmianie uchwały budżetowej dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23351/uchwala-nr-ii-10-2024-o-zmianie-uchwaly-budzetowej-na-2024-r.pdf a w punkcie 22 podjęto uchwałę o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024-2034,  dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23352/uchwala-nr-ii-11-2024-w-sprawie-zmiany-wieloletniej-prognozy-finansowej-na-lata-2024-2034.pdf. W punkcie 23 podjęto uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających gminie Zawadzkie oraz jej jednostkom organizacyjnym, określenia warunków dopuszczalności pomocy publicznej oraz wskazania organów uprawnionych do udzielania ulg, dostępną pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/download/attachment/23353/uchwala-nr-ii-12-2024-o-zmianie-uchwaly-w-sprawie-okreslenia-szczegolowych-zasad-sposobu-i-trybu-udzielania-ulg-w-splacie-naleznosci-pienieznych-o-charakterze-cywilnoprawnym-przypadajacych-gminie-zawadfzkie.pdf.

Podczas tejże sesji Radny Jakub Orłowski zadał w punkcie 5 porządku obrad pytania o składowanie odpadów budowlanych na działkach 1913 i 1911 z prośbą o sprawdzenie czy odbywa się to zgodnie z prawem oraz czy nie zagraża środowisku, przy okazji wożenia tych odpadów został zniszczony asfalt na ulicy Tuwima. Druga sprawa to uprzątnięcie drogi 901 po zimie oraz naprawa wielu dziur w nawierzchni, w drodze 426 przed przejazdem kolejowym za rondem droga się zapada i trzeba by też coś z tym zrobić, prosił, aby zgłosić sprawę do ZDW. Na następnej sesji, jeżeli nic się w tych tematach nie ruszy, złoży pisemny wniosek. Co dalej w tej sprawie się wydarzy będziemy Państwa o tym informować.

Całą sesję II kadencji 2024-2029 mogą Państwo zobaczyć na stronie firmy obsługującej transmisję dla Urzędu Miejskiego pod linkiem: https://www.panolive.eu/live/player_arch.html?as=1&ps=1&s=0&w=0&u=gmina_zawadzkie&mi=6428&m=&g=0. Pozostałe przyjęte uchwały znajdą Państwo pod linkiem: https://bip.zawadzkie.pl/4593/uchwaly-rady-miejskiej-rok-2024.html.

Uroczysta inauguracyjna Sesja Rady Miejskiej w Zawadzkiem

Uroczysta inauguracyjna Sesja Rady Miejskiej w Zawadzkiem.
Dnia 6 maja 2024 roku (poniedziałek) odbyła się w Urzędzie Miejskim w Zawadzkiem uroczysta inauguracyjna sesja Nowej Rady Miejskiej w Zawadzkiem na której nowo wybrani Radni wraz z Burmistrzem Elektem Michałem Rytlem składali swoje ślubowania.
Na uroczystości licznie obecni byli goście wśród nich Dyrektorzy Placówek Oświatowych Szkół i Przedszkoli z terenu Gminy Zawadzkie oraz Spółki Zawkom, Sołtysi Sołectw Kielcza i Żędowice oraz przedstawiciele lokalnych mediów i Instytucji Kultury BIK w Zawadzkiem.
Uroczystą sesję otworzyła Radna Pani Sybilla Czech wprowadzając wszystkich w program sesji. Pierwszym punktem było przyjęcie Aktów o Wyborze na Radnych Rady Miejskiej z rąk Przewodniczącej Terytorialnej Komisji Wyborczej Pani Katarzyny Taibert–Chrupcała. Następnie Radni spośród swego grona wybrali członków Komisji Skrutacyjnej. Przewodniczącym komisji został Pan Robert Kafarski a a jej członkami Pan Piotr Maisel i Pani Monika Meinhardt. Kolejnym punktem było złożenie ślubowania przez Radnych poprzez odczytanie słów przysięgi przez prowadzącą a następnie kolejni Radni wywołani z imienia i nazwiska, wypowiadali formułę „Ślubuję” bądź „Ślubuję tak mi dopomóż Bóg”. Dla informacji swoje ślubowanie złożyło 14 Radnych dlatego, że w okręgu, z którego wywodzi się Burmistrz Elekt (także tam kandydujący i wygrywający) odbędą się wybory uzupełniające które wyłonią 15-tego Radnego. Następnie przystąpiono do wyłonienia spośród Radnych Przewodniczącego Rady Miejskiej którym został Pan Jacek Matheja i dwóch Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Pani Morys Izabela i Pan Daniel Krawiec. Zarówno wybór wcześniejszy członków Komisji Skrutacyjnej jak i ten odbyły się w formule w głosowaniu tajnym. Wybrane w ten sposób osoby zajęły miejsca przewidziane dla Zarządu Rady Miejskiej by dalej poprowadzić obrady.
W kolejnym punkcie sesji zabrała głos Przewodniczącej Terytorialnej Komisji Wyborczej Pani Katarzyny Taibert–Chrupcała wręczając Burmistrzowi Elektowi Michałowi Rytlowi, Akt o wyborze na Urząd Burmistrza Zawadzkiego. Burmistrz złożył swoje ślubowanie a następnie podziękował za głosy oddane za jego kandydaturą, za wsparcie rodziny i wszystkich osób a podsumował to słowami, „…że było efektownie i efektywnie a teraz ma być tylko efektywnie…”.
Ciekawostką jest to, że Burmistrz może liczyć na większościowe poparcie swoich inicjatyw w Radzie co zdecydowanie ułatwi mu zarządzanie gminą. Dostrzec można było, że wybór poszczególnych osób był jednomyślny.
To, jak będzie, to przyjdzie nam doświadczyć i podsumować po 5 latach urzędowania. Poniżej publikujemy kilka zdjęć jakie udało nam się wykonać podczas sesji. Pozostałe zdjęcia te zamieścimy w galerii na Oficjalnej Stronie Sołectwa Kielcza www.kielcza.pl, jak również kilka innych ujęć dzięki uprzejmości Pana Dominika Kowalskiego z Biblioteka i Kultura w Zawadzkiem za które składamy podziękowania.
Sesja Rady była transmitowana online na profilu gminnym w BIP, tak więc poinformowani mogli śledzić to wydarzenie ze swoich domów. My także nagrywaliśmy podczas sesji materiał filmowy który, gdy tylko będzie zmontowany udostępnimy.
Burmistrzowi i Radnym Miejskim życzymy owocnej pracy na rzecz nas mieszkańców gminy. 🙂